Help! Hoe kan ik personeel zoeken?

Tegenwoordig is het ontzettend lastig om personeel te zoeken. Het kan zijn dat je, net als vele anderen,  al enige tijd één (of meerdere) vacatures op je website hebt uitstaan, maar er heeft nog niemand gereageerd. Wat nu? Hieronder vertellen we hoe je jouw vacature onder de aandacht kan brengen.

Zet je social media kanalen in

Een voor de hand liggende keuze is om de vacature te delen op je sociale media kanalen. Vraag je personeel en eigen netwerk om de vacature te delen, zo krijg je een nóg groter bereik. En dat gratis en voor niks!

Adverteren via social media

Heb je er al over nagedacht om te adverteren? Adverteren om personeel te zoeken kost geld, maar personeelstekort kost ook geld. Dus waarom zou je niet investeren in strategische advertenties via je social media kanalen?

Met behulp van LinkedIn kan je als bedrijf makkelijk een gratis vacature aanmaken die je via deze weg kan inzetten als advertentie.

LinkedIn-vacature - zakelijk account

 

 

Op je persoonlijke account kan je als ondernemer aangeven dat je personeel zoekt. Dit doe je heel eenvoudig met behulp van de knop ‘beschikbaar’ op je persoonlijke pagina. Hierdoor komt er in de buitenrand van je profielfoto een #hashtag te staan. Zo valt het sneller op dat je op zoek bent naar personeel. Daarnaast krijgen baanzoekenden ook een melding dat jij een vacature hebt open staan.

 

persoonlijk profiel LinkedIn vacature

 

Via Facebook en Instagram kan je het vacaturebericht ook adverteren en targetten op de doelgroep die jij zoekt. Ook via Google Ads is het mogelijk om een advertentie in te zetten.

Jobmarketing

Vertrouw niet alleen op social media kanalen, maar plaats je vacatures ook op sites zoals Indeed en de Online Vacaturebank. Deze geven de optie om betaalde advertenties te plaatsen, waardoor je hoger en doelgerichter in de zoekresultaten komt. Zo bereik je de juiste doelgroep en target je niet lukraak bezoekers.

Besteed aandacht aan de vacature

Bekijk de vacature kritisch en stel jezelf de volgende vraag: spreekt de vacature de doelgroep aan? Is dit niet het geval? Herschrijf de vacature en zorg voor een mooie opmaak, pakkende teksten en een uitdagend aanbod. Probeer de baanzoekende nieuwsgierig te maken voor de functie in kwestie. Verwerk dus ook de juiste zoekwoorden in de vacaturetekst. Verder zie je dat bedrijven steeds vaker werken met video’s. Je maakt dus geen gebruik van een vacaturetekst, maar je plaatst een video als vacature of zet deze in ter ondersteuning.

Zorg voor een extra button/ call to action op je homepagina welke je rechtstreeks naar de vacature leidt. Kwaaijongens kan voor jou een dergelijke button toevoegen op je website, waardoor de vacature(s) extra opvalt.

Onze Kwaaijongens (& Kwaaimeiden) staan voor jou klaar om om jouw vacatures onder de aandacht te brengen. Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.

Vragen? Stel ze gerust