Zoekwoorden bepalen: Google Search ConsoleMarketing, SEO & strategie

Hoe bepaal je zoekwoorden met Google Search Console?

In dit blogartikel leg ik je uit hoe je door middel van Google Search Console (hierna GSC) bepaalt welke zoekwoorden interessant voor je zijn. GSC is een tool die je inzicht geeft in woorden of woordcombinaties waarop je website wordt vertoond.
Lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Kwaaijongens heeft het kenniscafé in het leven geroepen om kennis te delen met haar relaties, geïnteresseerden en iedereen die van de inhoud van de artikelen kennis wil nemen. Komt er een vraag voorbij dan proberen we daar binnen het kenniscafé inhoud over te delen. Wil je niets missen, schrijf je dan in.

Goed blog artikel tipsMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatieWebsites & webdiensten

Waar moet een goed blog artikel aan voldoen?

Heb je deze vraag al eens aan Google gesteld in de zoekmachine? Je zult verstelt staan over de vele antwoorden die je terugkrijgt. Wat mij daarbij opvalt is dat alle antwoorden gaan over de technische inhoud.
Lees meer
Laag bouncepercentage met GTMMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Extreem laag bouncepercentage door Google Tag Manager

Het bouncepercentage zegt iets over de betrokkenheid van je bezoekers op je website. Hoe hoger het “bouncepercentage” hoe slechter: mensen klikken snel weg, waarschijnlijk omdat ze niet de gewenste/verwachte informatie krijgen gevonden. Heb je een extreem lage bouncepercentage? Dan kan er sprake zijn van een fictieve bounce!
Lees meer
Foto's maken met een onscherpe achtergrondFotografie & visuele animaties

Foto's maken met een onscherpe achtergrond

Scherptediepte ontstaat door het gebruik van het diafragma. Met de scherptediepte kun je bepalen welk deel van de foto je scherp of onscherp wilt hebben.
Lees meer
Content marketingMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is content marketing?

De term content marketing kent twee elementen die we allemaal wel kennen. Een ieder is bezig met marketing voor zijn of haar bedrijf. En hierbij wordt content gemaakt die vervolgens online en/of offline wordt verspreid. Maar waar moet deze content aan voldoen?
Lees meer
Algoritme Instagram verslaanMarketing, SEO & strategie

Zo versla je het algoritme van Instagram!

In een voorgaand bericht hadden we het al over het algoritme van Facebook. Maar als je gebruik maakt van Instagram zul je misschien wel gemerkt hebben dat Instagram ook gebruik maakt van een algoritme. Super vervelend, want hoe zorg je er nou voor dat je marketingdoelgroep toch je content ziet? Wij leggen het uit!
Lees meer
Doelen instellen Google AnalyticsMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Doelen instellen in Google Analytics

Één van de belangrijkste stappen naar een goede Google Analytics rapportage is het instellen van doelen. Waarom? Om te kunnen analyseren of jouw online marketing werkzaamheden effect hebben! Doelen worden ook wel conversies genoemd. Voorbeelden van conversies zijn het invullen van een contactformulier, het bekijken van een video, het maken van een afspraak of het inschrijven voor een nieuwsbrief.
Lees meer
WordPress updateWebsites & webdiensten

Wordpress 5.0: nu updaten of nog even wachten?

Er is een nieuwe update van WordPress! Je kunt nu aan de slag met de nieuwste versie WordPress 5.0. Maar... is het wel handig om die meteen uit te voeren? Onze Dominique legt het uit.
Lees meer
WordPress, punten waar je op moet lettenWebsites & webdiensten

Waar moet ik op letten bij het maken van een WordPress website?

Het is een veelgestelde vraag van kleinere bedrijven en ondernemers die zelf hun WordPress website willen bouwen! Daarom ga ik in dit blogartikel in op belangrijke punten die je helpen bij het maken van goede keuzes. Je wilt tenslotte een goede basis waarop je kunt gaan bouwen, toch?
Lees meer
cache legenWebsites & webdiensten

Hoe gooi ik mijn cache leeg?

Zie je steeds een verouderde versie van een website? Verwijder dan je Cache! Wij helpen je met een stappenplan voor Chrome, Safari, Firefox, Internet explorer en Edge.
Lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!