Online marketing & SEO artikelen

Met jouw bedrijf online zichtbaar zijn is toch wat je wilt? Voor ieder bedrijf is online marketing onlosmakelijk verbonden met online succes. Door het juist inzetten van elementen als SEO (zoekmachine optimalisatie), SEA (zoekmachine adverteren), Social media marketing en conversie optimalisatie helpen wij jou online succesvol te zijn. Dit vertaald zich in meer relevante bezoekers, een hogere omzet, naamsbekendheid en conversie. Binnen deze categorie van het Kwaaijongens Kenniscafé delen we kennis door het schrijven van artikelen gericht op vragen vanuit relaties en onderwerpen die ons bezighouden. Mocht je naar aanleiding van een artikel vragen hebben, bel of mail gerust.

Klik hier voor meer informatie

Interne links belangrijk voor SEOMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Zijn interne links belangrijk voor SEO?

Linkbuilding en Google zijn van oudsher met elkaar verbonden. Destijds – en ook nu nog voor een deel – bepaalden links de autoriteitswaarde van een website. Gelukkig is niet alleen deze factor nog bepalend voor de waarde van je website, het is nog steeds in ontwikkeling. Links worden massaal ingekocht, maar hoe zit het dan met interne links binnen je website?
Lees meer
Waarom is caching plugin belangrijk voor SEOMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Waarom is een caching plugin belangrijk voor SEO?

De snelheid van je website is vandaag de dag één van de meest belangrijke dingen waar Google naar kijkt bij de positionering van je website binnen de zoekresultaten van Google. En dat is niet zo gek als je je bedenkt dat mensen sneller geneigd zijn je website te verlaten als ze lang moeten wachten tot een webpagina geladen is en dus moeten wachten op de informatie waar zij naar op zoek zijn.
Lees meer
Marketing tips coronaMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatie

Social media tijdens de coronacrisis

De coronacrisis houdt ons nu al weken bezig. Er worden elke dag duizenden nieuwsberichten over het coronavirus gepubliceerd, we beperken onze sociale contacten en een groot deel van de bevolking werkt op advies van RIVM thuis. Moet je als bedrijf juist wel of juist geen aandacht besteden aan marketing uitingen tijdens deze periode? Wij geven je graag wat tips over social media marketing tijdens de coronacrisis.
Lees meer
SEO tipsMarketing, SEO & strategie

10 praktische SEO tips op een rij

Google wijzigt regelmatig onaangekondigd haar algoritmes. Wij als SEO specialisten houden voortdurend bij wat wel en niet scoort op Google. Vaak krijgen wij de vraag ‘wat kan ik zelf doen?’. Om die vraag te beantwoorden, hebben we 10 praktische SEO tips op een rij gezet die je zelf kunt toepassen binnen je eigen website.
Lees meer
Tips lokale SEOMarketing, SEO & strategie

Tips voor lokale SEO die je zelf kunt toepassen

Ben jij een lokale ondernemer? Dan is lokale SEO ideaal voor jou om in te zetten voor de vindbaarheid van je bedrijf. Waar mensen vroeger zochten in de Telefoongids, op lokale online bedrijvenpagina’s of andere offline of online kanalen, kun jij nu zelf gericht aan slag met lokale SEO.
Lees meer
Wat zijn Google PostsMarketing, SEO & strategie

Wat zijn Google Posts en waarom wil je ze gebruiken?

Google Posts zijn bedrijfsgerelateerde berichten die zichtbaar worden binnen je Google Mijn Bedrijf pagina én op Google Maps. Een post bevat een afbeelding/video, tekst en een call to action (CTA). Een Google Post blijft één week zichtbaar. Je kunt meerdere posts tegelijk zichtbaar hebben. Door gebruik te maken van Google Posts kun je potentiële bezoekers, vóórdat ze je website bezoeken, al van gerichte informatie voorzien. Bijvoorbeeld aandacht voor een actie, product/dienst of evenement. Dit kan net het extra zetje zijn waardoor iemand doorklikt naar je website.
Lees meer
Winterboost brandingMarketing, SEO & strategie

Tips om jouw branding een winterboost te geven

Als online marketeers krijgen wij gelukkig bijna niet te maken met kerstdrukte zoals drukte in winkels, lange rijen voor de kassa en overvolle parkeerplaatsen. Wij zijn met hele andere dingen bezig, namelijk content marketing campagnes opzetten. Wij geven je daarom graag wat tips om de marketing van jouw bedrijf feestelijk vorm te geven!
Lees meer
Wat is e-mailmarketing?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is e-mailmarketing?

Je wilt dat leuke jurkje gaan bestellen (of die stoer broek), maar bij het afrekenen kom je er ineens achter dat je 10% korting krijgt als je jezelf inschrijft voor de nieuwsbrief. Dus wat doe je? Inschrijven voor die nieuwsbrief natuurlijk! Je staat nu in de mailinglijst van het bedrijf waar jij je jurkje hebt besteld en dat betekent dat zij jou mails mogen sturen.
Lees meer
Webshop voorbereiden Black FridayMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe bereid je jouw webshop voor op Black Friday?

Black Friday is overgevlogen vanuit Amerika. Het is samen met Ciber Monday een groot kortings- en winkelfestijn. Mensen vliegen over de toonbank, ‘stelen’ producten uit iemand anders winkelmandje en vechten om de beste deals te bemachtigen. In ieder geval, dat is het beeld wat de meeste hebben.
Lees meer
WordPress pagebuilder slecht voor SEOMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Is het gebruik van een WordPress pagebuilder slecht voor mijn SEO?

Het maken van een website in Wordpress wordt steeds gemakkelijker. Dit door pagebuilders die werken als een blokkendoos, je sleept simpelweg elementen op de juiste plaats en klaar. Toch zijn er ook mensen negatief over het gebruik van deze pagebuilders. Dit omdat het de SEO ranking negatief zou beïnvloeden.
Lees meer
5 tips voor constante contentMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

5 tips voor constante content

Door je website up-to-date te houden, door middel van bijvoorbeeld blogs, versterk je de SEO posities (lees: Wat is on-page SEO?). Als website kun je niet weken, laat staan maanden, stil blijven staan. Nu dat er een constante druk is om content te posten, kan het uitvoeren daarvan soms lastig zijn. Hierbij onze vijf tips om jou te helpen bij het constant posten van content binnen jouw content marketing.
Lees meer
Wat zijn zoekwoordenMarketing, SEO & strategie

Wat zijn zoekwoorden en hoe bepaal je ze?

Zoekwoorden of zoekopdrachten zijn termen die in verschillende zoekmachines worden ingegeven door mensen in hun zoektocht naar een product, dienst of meer informatie. Google toont de meest relevante zoekresultaten op basis van de zoekwoorden die mensen ingegeven.
Lees meer
Pinterest gebruiken bij e-commerceMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Pinterest inzetten bij e-commerce

Veel bedrijven kennen het social media kanaal Pinterest nog niet, maar wist je dat je met dit kanaal e-commerce kunt inzetten? Als je een webshop hebt is het dus een gemiste kans als je nog geen Pinterest inzet! Veel mensen gebruiken Pinterest om inspiratie op te doen voor een nieuwe aankoop. Dit 'social media' kanaal is daarom gunstig voor meer verkeer én conversie!
Lees meer
Shorttail en longtail zoekwoordenMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat zijn longtail en shorttail zoekwoorden?

Shorttail zoekwoorden of zoekopdrachten zijn alle zoekopdrachten in Google die bestaan uit één, twee of zelfs drie woorden. Longtail zoekwoorden daarentegen bestaan juist uit zoekopdrachten die langer of gelijk zijn aan vier zoekwoorden. Het zijn bijna zoekzinnen die we ingeven.
Lees meer
SEO vriendelijke webshopMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

5 tips voor een SEO-vriendelijke webshop

De groei van het aantal webshops en hun omzet blijft ook in 2019 nog gewoon stijgen. Het gemakzucht van de klant groeit en de online koopwereld leent zich daar uitstekend voor. Met de groei van het aantal webshops stijgt natuurlijk wel de concurrentie in vrijwel elke branche! Genoeg reden voor een SEO-vriendelijke webshop waardoor jouw online winkel het beste gevonden wordt.
Lees meer
Verschil tussen pagina en bericht WordPressMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is het verschil tussen een pagina en een bericht in WordPress?

Simpel en kort door de bocht gesteld kunnen we het volgende zeggen: een pagina is in de basis onderdeel van de navigatie structuur, gekoppeld aan een menu. Een bericht daarentegen kunnen we zien als nieuwsartikelen en/of blogberichten die we op een bepaald moment willen publiceren, zonder dat deze verbonden zijn aan een menu.
Lees meer
Links verwijderen met Disavow ToolMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Links negeren met de Disavow Tool

Heb je last van toxic (of ongewenste) links die verwijzen naar jouw website? Dat is niet goed! Google geeft hiervoor namelijk minpunten, waardoor jouw website lager in de zoekresultaten komt te staan. Soms kan het zelfs zo erg zijn dat Google jouw website op de blacklist zet en daarmee verbant uit de rankings.
Lees meer
Hoe snel indexeert GoogleMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe snel indexeert Google een website?

Je hebt een nieuwe WordPress website laten bouwen of mogelijk zelf gebouwd. Je domein (website) is vandaag de dag bereikbaar voor jouw doelgroep, maar helaas is de website na 24 uur nog steeds niet opgenomen in de index van Google.
Lees meer
Goede landingspaginaMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe maak je een goede landingspagina?

Wat is nou het geheim van een goede landingspagina? En waarom is een goede landingspagina belangrijk? Ik geef je graag tips en tricks zodat jij met jouw website of landingspagina de juiste bezoekers kan verleiden tot conversie.
Lees meer
Google algoritmeMarketing, SEO & strategie

Google Algoritme, waar moet je op letten?

Wat is het Google algoritme? Het is het best bewaarde geheim op internet, oftewel, een reeks aan instructies gebaseerd op variabelen met wegingsfactoren die leiden tot een bepaald doel. Het zorgt ervoor dat de meest relevante informatie wordt getoond binnen de zoekmachine van Google.
Lees meer
Anoniem IP Google AnalyticsMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe sluit ik mijn bedrijf uit van Google Analytics?

Sinds de AVG privacywet is ingegaan, letten steeds meer bedrijven erop welke data ze delen met welke partijen. Heb jij ook nagedacht over de AVG? Grote kans dat je voortaan niet zomaar het IP adres van bezoekers deelt met Google wanneer je gebruik maakt van Google Analytics.
Lees meer
Yoast plugin SEOMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe werkt de Yoast SEO plugin?

Yoast SEO is de populairste plugin voor WordPress op het gebied van SEO. Misschien heb je er al eens van gehoord? Sinds 2008 ondersteunt de gebruiksvriendelijke plugin bij het SEO-technisch optimaliseren van een website.
Lees meer
CTA: call to actionMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een goede call-to-action, ofwel CTA?

Met een goede call-to-action (afgekort: CTA) is er actie op je website. Je hebt een bepaald doel met je website, de acties op je website moeten hiermee overeenkomen. Denk bijvoorbeeld aan contact opnemen, offerte aanvragen, PDF downloaden, etc. CTA’s zijn een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. In dit blog geef ik je tips voor een goede call to action!
Lees meer
Zoekwoorden bepalen: Google Search ConsoleMarketing, SEO & strategie

Hoe bepaal je zoekwoorden met Google Search Console?

In dit blogartikel leg ik je uit hoe je door middel van Google Search Console (hierna GSC) bepaalt welke zoekwoorden interessant voor je zijn. GSC is een tool die je inzicht geeft in woorden of woordcombinaties waarop je website wordt vertoond.
Lees meer
Goed blog artikel tipsMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatieWebsites & WordPress

Waar moet een goed blog artikel aan voldoen?

Heb je deze vraag al eens aan Google gesteld in de zoekmachine? Je zult verstelt staan over de vele antwoorden die je terugkrijgt. Wat mij daarbij opvalt is dat alle antwoorden gaan over de technische inhoud.
Lees meer
Laag bouncepercentage met GTMMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Extreem laag bouncepercentage door Google Tag Manager

Het bouncepercentage zegt iets over de betrokkenheid van je bezoekers op je website. Hoe hoger het “bouncepercentage” hoe slechter: mensen klikken snel weg, waarschijnlijk omdat ze niet de gewenste/verwachte informatie krijgen gevonden. Heb je een extreem lage bouncepercentage? Dan kan er sprake zijn van een fictieve bounce!
Lees meer
Content marketingMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is content marketing?

De term content marketing kent twee elementen die we allemaal wel kennen. Een ieder is bezig met marketing voor zijn of haar bedrijf. En hierbij wordt content gemaakt die vervolgens online en/of offline wordt verspreid. Maar waar moet deze content aan voldoen?
Lees meer
Algoritme Instagram verslaanMarketing, SEO & strategie

Zo versla je het algoritme van Instagram!

In een voorgaand bericht hadden we het al over het algoritme van Facebook. Maar als je gebruik maakt van Instagram zul je misschien wel gemerkt hebben dat Instagram ook gebruik maakt van een algoritme. Super vervelend, want hoe zorg je er nou voor dat je marketingdoelgroep toch je content ziet? Wij leggen het uit!
Lees meer
Doelen instellen Google AnalyticsMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Doelen instellen in Google Analytics

Één van de belangrijkste stappen naar een goede Google Analytics rapportage is het instellen van doelen. Waarom? Om te kunnen analyseren of jouw online marketing werkzaamheden effect hebben! Doelen worden ook wel conversies genoemd. Voorbeelden van conversies zijn het invullen van een contactformulier, het bekijken van een video, het maken van een afspraak of het inschrijven voor een nieuwsbrief.
Lees meer
Google Analytics en AVGMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Google Analytics en de AVG

Standaard voldoet Google Analytics niet aan de AVG. Ga je dus voor een AVG-proof website? Zorg er dan voor dat je de stappen uit dit blog volgt zodat Google Analytics wél voldoet aan de AVG!
Lees meer
Wat is een sitemap?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een sitemap?

Een sitemap is een blauwdruk van alle relevante url's binnen een website en geeft een overzicht van de structuur. Je zou het dus kunnen zien als een soort plattegrond! In dit artikel wil ik je graag meer uitleggen over wat sitemaps zijn, hoe je ze aan kunt maken in een WordPress website, hoe je ze aan Google beschikbaar stelt en waarom ze zo belangrijk zijn.
Lees meer
Wat is interne linkbuilding?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is interne linkbuilding?

Interne linkbuilding is het aanbrengen van links waarop je door kunt klikken naar andere pagina's, berichten of content binnen je website. In dit blogartikel leg ik uit hoe je dit kunt toepassen binnen je website voor betere resultaten in zoekmachines zoals Google.
Lees meer
Het algoritme van FacebookMarketing, SEO & strategie

Hoe versla ik het algoritme van Facebook?

Zo! De zomervakantie zit er nu echt op. Voor mij dan in ieder geval. En terwijl ik lag te zuchten op een strandbedje, zat Facebook he-le-maal niet stil. Daarom heb ik wat handige tips voor je op een rijtje gezet om het ‘nieuwe’ algoritme van Facebook te verslaan.
Lees meer
Hoe maak ik mijn WordPress website sneller?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe maak ik mijn WordPress website sneller?

Hoe komt het dan dat mijn website traag is? Dat kan aan twee dingen liggen. De snelheid van een website wordt enerzijds beperkt door de internetverbinding van de bezoeker en anderzijds door optimalisatie van de website zelf. Aan de verbinding van je bezoeker kun je zelf niets doen, aan je website zelf kun je wel verbeteringen aanbrengen.
Lees meer
4 tips voor het inzetten van social mediaMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatie

4 tips voor het inzetten van social media

In dit blog artikel geven we je vier tips voor het inzetten van social media. Want iedereen kan inmiddels een gezellig tekstje schrijven en er een recente foto bij posten, maar hoe zet je social media nu in als bedrijf zijnde? Wij leggen het je uit.
Lees meer
Verbinding met site is niet veiligMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Browser geeft aan dat de website niet veilig is

Browsers gaan de melding "Je verbinding met deze site is niet veilig" kenbaar maken aan je bezoekers. Een website die niet beschikt over het zogenaamde groene slotje wordt door browsers als onveilig bestempeld. Hoe los je dit op?
Lees meer
Website SEO geschiktMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Is mijn website geschikt voor SEO?

Regelmatig komt de vraag naar voren of een website geschikt is voor SEO. Na het eerste contact blijkt zo'n vraag dan altijd van technische aard te zijn. De onwetendheid van de vraagsteller is natuurlijk logisch, het is immers niet je vak. In dit artikel neem ik je mee aan de hand van een aantal vragen om je een, zo goed mogelijk, beeld te geven over SEO in relatie tot je website.
Lees meer
Contentstrategie bepalen | KwaaijongensMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatie

Wat is een contentstrategie?

Alles wat je als ondernemer gebruikt om je doelgroep te bereiken bevat content. Denk bijvoorbeeld aan je social media kanalen, apps, websites en nieuwsbrieven. Het barst van de tekst, afbeeldingen en video's. Maar hoe zit het nu precies met al die content? Heb jij er een strategie voor? Een zogenoemde contentstrategie?
Lees meer
Social media belangrijk voor bedrijvenMarketing, SEO & strategie

Het belang van social media voor je bedrijf

Social media is belangrijk voor jouw bedrijf, dat weten we allemaal. Maar wat we soms vergeten is dat social media wel eens het belangrijkste onderdeel van jouw online marketing kan zijn! Je kunt als bedrijf niet zonder social media en bij weinig gebruik zul je de commitment en conversie dan ook gauw achteruit zien gaan. Social media is tegenwoordig onmisbaar.
Lees meer
Voordelen van MailChimpMarketing, SEO & strategie

Wat is MailChimp?

Het actief versturen van nieuwsbrieven wordt steeds populairder onder ondernemers. De vraag blijft alleen: hoe doe ik dit makkelijk en gratis? Daar hebben wij hét antwoord op gevonden! Namelijk…MailChimp! Dé oplossing voor een handige en gratis tool voor het opmaken van nieuwsbrieven.
Lees meer
Klanten binden met content marketingMarketing, SEO & strategie

Klanten binden met content marketing

Misschien is het je al opgevallen dat steeds meer bedrijven aan de slag gaan met content marketing. Het is namelijk niet meer voldoende om alleen te adverteren. Je hebt content nodig die de klant echt helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment!
Lees meer
Beveiliging website Kwaaijongens - HTTP of HTTPSMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is het verschil tussen HTTP en HTTPS?

HTTP staat voor Hypertext Transfer Protocol. Bij HTTPS voegen we er alleen de ‘S’ van Secure aan toe. Het antwoord is dus: beveiliging! Beide protocollen worden gebruikt om aanvragen te doen vanaf de browser op het apparaat waarmee je op het internet surft. Als we het web op gaan maken we gebruik van een browser, bijvoorbeeld Google Chrome, Internet Explorer, Safari of Firefox. Deze browsers maken contact met een webserver, om hier informatie van op te halen.
Lees meer
Wat betekent URL?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een URL?

De definitie van URL is Uniform Resource Locator. Het is het internetadres van een item op het web. Iedere pagina, afbeelding, video, pdf en meer heeft zijn eigen URL op het internet.
Lees meer
SEO tips voor 2018: De wereld vergaatMarketing, SEO & strategie

SEO tips 2018

We zijn er weer. Bijna is het zover. De jaarwisseling staat weer voor de deur. En iedere SEO goeroe schrijft weer een blog over de SEO tips voor 2018 met het motto: pas ze toe want anders ben je weg. Maar is dat wel zo?
Lees meer
SEO DIY tipsMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is on-page SEO?

SEO staat voor “Search Engine Optimization”. On-page SEO betreft alle optimalisatie factoren binnen de inhoud van je website, de content, afbeeldingen, interne links, metagegevens en meer...
Lees meer
Wat is UX design?Marketing, SEO & strategieVormgeving & huisstijlen

Wat is UX design?

De afkorting staat voor User experience, in het Nederlands: gebruikerservaring. Heel eenvoudig gezegd hoe ervaart een bezoeker de website die hij of zij bezoekt? Sluit deze aan bij de verwachtingen, sluit de beleving aan en geeft dit een positief gevoel? Een goed UX design heeft een focus op je bezoekers. Zoekmachines zoals Google vinden dit steeds belangrijker in relatie tot de positie die websites krijgen binnen haar index.
Lees meer
facebook deelt verkeerde inhoudMarketing, SEO & strategie

Hoe voorkom je dat Facebook verkeerde inhoud deelt op je bedrijfspagina?

Je wilt een bericht van je website delen op je Facebook bedrijvenpagina. Dit kan op een aantal manieren.
Lees meer
SPF record - controle van emailMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Sender Policy Framework (SPF): doe het goed of doe het niet.

U moet er niet aan denken dat uw klanten of leveranciers spam ontvangen die van uw bedrijf afkomstig lijkt te zijn.
Lees meer
Google SearchMarketing, SEO & strategie

Wat is een title tag?

De title tag is een HTML-code binnen de head van de broncode van een webpagina. Zo dat is dan duidelijk voor iedereen, einde artikel. Nee dat zou erg kort door de bocht zijn.
Lees meer
Google search console koppelen aan analyticsMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe koppel je Google Search Console aan Google Analytics

Meten is weten. Daarvoor maken we vaak gebruik van Google applicaties. Applicaties zoals Google Analytics en Google Search Console.
Lees meer
Hoe haal ik meer omzet uit mijn websiteMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe haal ik meer omzet uit mijn website?

'Ik heb een website, maar dan houdt het op.' Deze loze kreet komt nogal eens naar voren in een gesprek met een ondernemer. Hoe haal ik meer omzet uit mijn website? Nu kost deze alleen geld en levert niets op. 'Is dat zo', vraag ik dan. 'Meet je überhaupt of je website iets oplevert?' Het antwoord luidt: 'Ehhh nee, maar ik krijg geen aanvragen via mijn website.' Is het dat dan? Echt niet. 
Lees meer
Wat is een zoekmachine vriendelijke website?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een zoekmachine vriendelijke website?

Wellicht herken je een zo'n aanvraag, misschien heb je hem zelf ook eens gesteld aan diverse webbureau's. Eerlijk gezegd, ben ik stom verbaasd over de naïviteit van ondernemers als we het hebben over hun profilering op het web.
Lees meer
Online copywritingMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatie

Online copywriting? Voorkom 3 veelgemaakte SEO-blunders

Praten, lopen, schrijven, rekenen of fietsen: als kind leer je vaardigheden met vallen en opstaan. Zonder liefdevolle ouders, geduldige trainers of inspirerende leermeesters kom je niet verder.
Lees meer
Een landingspagina wijst de weg naar conversieMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina binnen je website of webshop waar bezoekers via een specifieke zoekopdracht of advertentie op binnenkomen.
Lees meer
Schoonmaak azijnMarketing, SEO & strategie

Het belang van een gedegen keywordanalyse

Enige tijd geleden ben ik in contact gekomen met een bedrijf die echt een innovatief product ontwikkeld hebben waar echt wel vraag naar is. En ze hadden zelf ook al veel huiswerk gedaan waaronder een keywordanalyse.
Lees meer
Leren van de burenMarketing, SEO & strategie

Een update van Google, wat heeft dat voor gevolgen?

Onlangs, inmiddels zo’n twee weken terug, heeft Google wereldwijd een nieuwe update uitgerold. Deze update moet spam en “black hat SEO” voor altijd beëindigen.
Lees meer
Wat is een redirect?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een redirect?

Een redirect is een verwijzing. Een verwijzing van een bepaalde URL (pagina in je website) naar een andere URL (pagina) waar de betreffende content staat.
Lees meer
Wat is een 404-pagina?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is een 404 pagina?

Een 404 pagina is een error pagina die getoond wordt als een bezoeker van je website een pagina probeert op te halen in de browser die niet meer bestaat.
Lees meer
Google Search ConsoleMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is Google Search Console?

Google Search Console is een gratis dienst van Google.  Met deze dienst kun je als website eigenaar / beheerder de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten van Google bijhouden en controleren.
Lees meer
Google Mijn bedrijfMarketing, SEO & strategie

Google Mijn Bedrijf

Dat Google erg veel handvaten bied om je bedrijf naar een hoger plan te tillen, dat wist je waarschijnlijk al. Zo helpt Google met haar zoekmachine, Google+, Google Maps , Google Analytics, Gmail, Google Drive en Google Hangouts.
Lees meer
DataMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is Structured Data opmaak?

Het toepassen van structured data is een manier om aan een zoekmachine – zoals Google – wat meer te vertellen over de informatie die jij op je website hebt.
Lees meer
Google SEOMarketing, SEO & strategie

Choose your battles in SEO land

Wist je al dat er maar ongeveer 10 organische zoekresultaten worden getoond op de eerste van google? Het zou zomaar 1 van de antwoorden kunnen zijn die ik geef op de volgende uitspraak: ik wil graag met het woord hypotheek op de eerste pagina in google. Nou vooruit: het liefst op plaats 1.
Lees meer
WordPress titleMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is duplicate content?

Dubbele inhoud of te wel duplicate content in je website. Dit komt nogal eens voor zonder dat de beheerder of bouwer van je website het in de gaten heeft.
Lees meer
Wat is Google Analytics?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Wat is Google Analytics

Google analytics is gratis software van Google om statistieken van je website weer te geven. Zo kun je met deze dienst eenvoudig zien hoeveel bezoekers er op je website komen, wat de verkeersbronnen zijn, welke pagina's worden bekeken en waar een bezoeker uitstapt.
Lees meer
headingtagMarketing, SEO & strategie

Wat zijn heading tags?

Er zijn vele factoren die belangrijk zijn bij SEO. Zo ook heading tags! Maar wat zijn heading tags en hoe pas je ze toe? Ik leg het je graag uit.
Lees meer
Berichten in plannen op FacebookMarketing, SEO & strategie

Social media, hoe pak ik dat aan?

Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat, Twitter… allemaal verschillende kanalen waar jij als ondernemer actief op moet kunt zijn. Heeft het zin om overal een account te hebben? 
Lees meer
Robots.txt blokkeert toegang zoekmachines tot je websiteMarketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Hoe meld ik mijn website aan bij Google?

Voor onze relaties melden wij zelf de websites voor een nieuw domein aan bij Google. Maar wat als je nu zelf een website hebt gebouwd. Of je een website door iemand laten bouwen die het niet weet?
Lees meer
Hoe optimaliseer je afbeeldingen voor Google?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Optimaliseer afbeeldingen voor Google

In je website maak je ongetwijfeld gebruik van afbeeldingen (foto's). Vaak merk ik dat mensen die een website beheren er niet bij stilstaan hoe ze met een afbeelding om moeten gaan.
Lees meer
Google local boxMarketing, SEO & strategie

Local box Google

Wat is de local box van Google? Dit is een stukje waarin Google je zoektocht naar een lokaal bedrijf zo snel mogelijk probeert te beantwoorden.
Lees meer
Meerdere domeinen, ja of nee?Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress

Zijn meerdere domeinen goed voor de vindbaarheid?

Onlangs kreeg ik wederom deze vraag van een relatie. Hij was gebeld met de vraag of hij extra domeinen (namen) wilde kopen? De verkoper gaf aan dat dit goed zou zijn voor de vindbaarheid van zijn website.Zijn meerdere domeinen goed voor voor de vindbaarheid?
Lees meer
Featured snippet, wat is allergieMarketing, SEO & strategie

Wat zijn featured snippets?

Wij mensen stellen elkaar vragen en geven we elkaar direct het antwoord. De zoekmachine Google gaat dit ook toepassen. Sterker nog, in april van 2016 heeft Google 'featured snippets' gelanceerd in verschillende Europese landen.
Lees meer
Wat is een meta description?Marketing, SEO & strategie

Wat is een meta-description?

De term Meta-description maakt onderdeel uit van de metatags die van belang zijn voor zoekmachines.
Lees meer
Linkbuilding overzichtMarketing, SEO & strategie

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding valt onder de pijler SEO, of zoekmachine optimalisatie. In dit artikel vertellen we wat linkbuilding inhoudt, wat belangrijke factoren zijn voor goede linkbuilding en natuurlijk waarom links bouwen zo belangrijk is.
Lees meer
iPad GoogleMarketing, SEO & strategie

Wat is SEO?

De term SEO staat voor "Search Engine Optimization" in gewoon Nederlands "Zoekmachine optimalisatie". SEO is een verzameling van technieken. Deze technieken zijn gericht op het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Zoekmachines zoals Google, Bing etc. kennen waarde toe aan een website of webshop. Alle technieken die ingezet worden om de waarde van je website te vergroten vallen onder SEO in mijn ogen.
Lees meer
Digital marketingMarketing, SEO & strategie

Gratis SEO analyse tools

Dagelijks worden bedrijven, gevraagd en ongevraagd, geconfronteerd met analyses die aangeven dat hun SEO niet goed verzorgd is. Met uiteraard de analyses die volstaan met rode kruisjes die ons vertellen wat er allemaal niet goed staat. Maar wat is nu de waarde van de analyse en wat zegt een analyse over het bedrijf die erachter zit!
Lees meer