Marketing, SEO & Strategie

Met jouw bedrijf online zichtbaar zijn is toch wat je wilt? Voor ieder bedrijf is online marketing onlosmakelijk verbonden met online succes. Door het juist inzetten van elementen als SEO (zoekmachine optimalisatie), SEA (zoekmachine adverteren), Social media marketing en conversie optimalisatie helpen wij jou online succesvol te zijn. Dit vertaald zich in meer relevante bezoekers, een hogere omzet, naamsbekendheid en conversie.

Klik hier voor meer informatie

Zoekwoorden bepalen: Google Search ConsoleMarketing, SEO & strategie

Hoe bepaal je zoekwoorden met Google Search Console?

In dit blogartikel leg ik je uit hoe je door middel van Google Search Console (hierna GSC) bepaalt welke zoekwoorden interessant voor je zijn. GSC is een tool die je inzicht geeft in woorden of woordcombinaties waarop je website wordt vertoond.
Lees meer
Goed blog artikel tipsMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatieWebsites & webdiensten

Waar moet een goed blog artikel aan voldoen?

Heb je deze vraag al eens aan Google gesteld in de zoekmachine? Je zult verstelt staan over de vele antwoorden die je terugkrijgt. Wat mij daarbij opvalt is dat alle antwoorden gaan over de technische inhoud.
Lees meer
Laag bouncepercentage met GTMMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Extreem laag bouncepercentage door Google Tag Manager

Het bouncepercentage zegt iets over de betrokkenheid van je bezoekers op je website. Hoe hoger het “bouncepercentage” hoe slechter: mensen klikken snel weg, waarschijnlijk omdat ze niet de gewenste/verwachte informatie krijgen gevonden. Heb je een extreem lage bouncepercentage? Dan kan er sprake zijn van een fictieve bounce!
Lees meer
Content marketingMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is content marketing?

De term content marketing kent twee elementen die we allemaal wel kennen. Een ieder is bezig met marketing voor zijn of haar bedrijf. En hierbij wordt content gemaakt die vervolgens online en/of offline wordt verspreid. Maar waar moet deze content aan voldoen?
Lees meer
Algoritme Instagram verslaanMarketing, SEO & strategie

Zo versla je het algoritme van Instagram!

In een voorgaand bericht hadden we het al over het algoritme van Facebook. Maar als je gebruik maakt van Instagram zul je misschien wel gemerkt hebben dat Instagram ook gebruik maakt van een algoritme. Super vervelend, want hoe zorg je er nou voor dat je marketingdoelgroep toch je content ziet? Wij leggen het uit!
Lees meer
Doelen instellen Google AnalyticsMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Doelen instellen in Google Analytics

Één van de belangrijkste stappen naar een goede Google Analytics rapportage is het instellen van doelen. Waarom? Om te kunnen analyseren of jouw online marketing werkzaamheden effect hebben! Doelen worden ook wel conversies genoemd. Voorbeelden van conversies zijn het invullen van een contactformulier, het bekijken van een video, het maken van een afspraak of het inschrijven voor een nieuwsbrief.
Lees meer
Google Analytics en AVGMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Google Analytics en de AVG

Standaard voldoet Google Analytics niet aan de AVG. Ga je dus voor een AVG-proof website? Zorg er dan voor dat je de stappen uit dit blog volgt zodat Google Analytics wél voldoet aan de AVG!
Lees meer
Wat is een sitemap?Marketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is een sitemap?

Een sitemap is een blauwdruk van alle relevante url's binnen een website en geeft een overzicht van de structuur. Je zou het dus kunnen zien als een soort plattegrond! In dit artikel wil ik je graag meer uitleggen over wat sitemaps zijn, hoe je ze aan kunt maken in een WordPress website, hoe je ze aan Google beschikbaar stelt en waarom ze zo belangrijk zijn.
Lees meer
Wat is interne linkbuilding?Marketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is interne linkbuilding?

Interne linkbuilding is het aanbrengen van links waarop je door kunt klikken naar andere pagina's, berichten of content binnen je website. In dit blogartikel leg ik uit hoe je dit kunt toepassen binnen je website voor betere resultaten in zoekmachines zoals Google.
Lees meer