• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
085 - 330 7500
Kwaaijongens BLOG
  • Home
  • Categorie
    • Websites & webdiensten
    • Vormgeving & huisstijlen
    • Marketing, SEO & strategie
    • Fotografie & visuele animaties
    • Teksten & communicatie
  • Gratis Quickscan
  • Onze WordPress diensten
  • Zoek
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / Marketing, SEO & strategie2 / Wat is een title tag?
Marketing, SEO & strategie 03.03.2017

Wat is een title tag?

De title tag is een HTML-code binnen de head van de broncode van een webpagina.

Zo dat is dan duidelijk voor iedereen, einde artikel. Nee dat zou erg kort door de bocht zijn. Het is niet altijd duidelijk wat hier nu precies mee bedoeld wordt en waarom de title tag nu belangrijk is voor de vindbaarheid van je website.

Technisch gezien ziet een voorbeeld van de title tag er in HTML zo uit:
[Wat is SEO? Eenvoudige uitleg wat zoekmachine optimalisatie is]

(de [] doen niet mee in deze, zijn alleen aanwezig voor een juiste weergave in tekst)

Deze codering is één van de factoren waarmee de zoekmachine van Google rekening houdt in het waarderen van de zoekresultaten. De titel zie je als bezoeker ook terug in de bovenste balk van je browser.

Naast deze weergave zie je de title tag terug in de zoekresultaten, de organische zoekresultaten wel te verstaan. Voor SEO is de titel van belang! Daarnaast is de titel voor het doorklikken belangrijk. Dan heb ik het over het tonen van de titel in de resultaten op basis van de zoekopdracht.

Zoekwoorden in je Title tag

Het bepalen van het zoekwoord of de combinatie is erg belangrijk voor de title tag en daarmee voor je potentiële bezoeker. Zo willen wij gevonden worden op: Wat is SEO? Zie hieronder de weergave in Google, in dit geval als featured snippet.

Wat is een title tag?

Bovenstaande resultaat is een featured snippet. Dit is een antwoordfragment binnen de zoekresultaten in het organische deel. Google blijft zich ontwikkelen en testen. Er zijn verschillende soorten featured snippets. Ook hierbij speelt de title tag een belangrijke rol.

Enkele tips voor je title tag

Nu we het toch over de title tag hebben en de relatie met SEO wil ik je graag enkele tips meegeven.

  • Gebruik zoekwoorden uit de inhoud in de title tag
  • Zorg dat de title, titel, niet te lang is. Google bepaalt hier de lengte
  • Kies een logische titel, niet alleen losse woorden
  • Voorkom dubbele tags
  • Maak de title tag uitnodigend om door te klikken

Met bovenstaande tips kun je direct aan de slag. Kijk maar eens hoe de title metatags nu in je website zijn opgenomen.

Waar vul je de title tag in?

Zoals ik in het begin van dit artikel aangaf, moet je de title tag in het head gedeelte van je pagina van je website plaatsen. Binnen de diverse CMS-oplossingen als Joomla en WordPress kun je deze eenvoudig zetten. Oftewel in een daarvoor geïnstalleerde plugin of op een vaste plaats bij een bepaald element.  Als ik naar Joomla kijk, pas ik dit vaak toe bij een menu-item. Daar zet je eenvoudig de paginatitel. Binnen WordPress maak ik gebruik van de Yoast SEO plugin.

Heb je een HTML-website? Kijk dan naar de HTML-code en zorg ervoor dat de title tag binnen de head staat. Dit ziet er als volgt uit. (de [] doen niet mee in deze, zijn alleen aanwezig voor een juiste weergave in tekst)

[]

[Hier neem je de title tag op, tussen start en stop van de head.]

[]

Google toont altijd de title tag

Het is aannemelijk dat dit gebeurt. Je krijgt alleen geen keiharde garanties. Google herschrijft de title tag als je title tag te kort of niet logisch is. Google doet dit ook bij de meta description.

Tot zover de uitleg over de title tag.  Heb je vragen of wil je meer uitleg? Schroom niet om te bellen of te mailen. Deel het artikel gerust, zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Deel dit bericht
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Deel via LinkedIn

Eric Reuser

Een door de wol geverfde ondernemer met passie voor SEO als SEO specialist & internet strateeg. Eigenaar van Kwaaijongens.Ik ben best eigenwijs en een tikkeltje rebels in het realiseren van doelstellingen. Ik help en coach MKB bedrijven in het opzetten en uitstippelen van online strategieën. Ik coach ondernemers in online marketing en het realiseren van hun doelstellingen geeft een kick.Sinds 2004 ben ik gegrepen door alle mogelijkheden van het web om zowel kleine als grote bedrijven online te positioneren en rendement te laten halen. Durf jij het aan? Bel me +31 624 386 088 of 085-3307500.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meest recente berichten

  • Het belang van de online profilering van je bedrijf of merk
  • Dag van de Privacy
  • Google Web Stories, wat is dat?
  • Help, ik kan niet meer inloggen op mijn WordPress webite!

Vragen? Stel ze gerust!

  • 085-3307500
  • dtv@kwaaijongens.nl
  • www.kwaaijongens.nl

Kwaaijongens

Puttelaar 7
5411 BE Zeeland

T: 085 – 330 7500
E: dtv@kwaaijongens.nl

KVK: 68027508
BTW: NL857271465B01
IBAN: NL95RABO0149416563

Categorieën

  • Fotografie & visuele animaties
  • Marketing, SEO & strategie
  • Teksten & communicatie
  • Vormgeving & huisstijlen
  • Websites & WordPress

Onze diensten

WordPress websites
WordPress helpdesk
Webhosting & support
Online marketing

© Copyright - Kwaaijongens BLOG ~ Powered by Kwaaijongens
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Home
  • Privacy Statement
  • Disclaimer
Google a cassé l’algorithme cryptographique SHA-1 ! Gebruik geen SHA-1 SPF record - controle van email Sender Policy Framework (SPF): doe het goed of doe het niet.
Scroll naar bovenzijde