Van Lith Uitvaartzorg
Marketing strategie, WordPress maatwerk & design
De missie: maak een splinternieuwe website voor Van Lith Uitvaartzorg die zowel qua look and feel aantrekkelijk is een net zo professioneel overkomt als de organisatie zelf.
Van Lith Uitvaartzorg is een familiebedrijf dat al meer dan 55 jaar een begrip is binnen de uitvaartwereld in Oss en omstreken. Dit hebben zij niet te danken aan een heleboel adverteren om bekend te worden, maar door de positieve ervaringen die al jarenlang de ronde doen. Dit wil zeggen dat ze hun werk goed doen en bekend staan als een partij die een uitvaart als geen ander kan verzorgen. Dit sluit perfect aan op de denkwijze die het familiebedrijf zo belangrijk vindt: het goed doen voor de mensen waar zij zich voor in mogen zetten. Iedere dag weer, met ongeremde inzet en betrokkenheid.
Persoonlijke aandacht en oog voor detail staan centraal, en respect en samenspraak met de nabestaanden zijn de kernwoorden. Van Lith Uitvaartzorg was dus op zoek naar een partij die hen kon helpen om een website te creëren die dit perfect weerspiegelt.
De oude website van Van Lith Uitvaartzorg oogde gedateerd en had een rommelige menustructuur. Tijd voor een upgrade! Maar hoe geef je zo’n verandering vorm? Om onze klanten goed te kunnen adviseren, leren we ze eerst goed kennen. We namen de tijd om met medewerkers van Van Lith in gesprek te gaan. Van de eigenaar tot de verzorger: iedereen vertelde wat het bedrijf onderscheidt van andere ondernemingen en hoe zij telkens de lat voor zichzelf zo hoog leggen. De passie voor hun vak was voelbaar. Mooi om dit te mogen vertalen naar een heldere menustructuur, een passend webdesign en pakkende content!
Met een helder beeld van de organisatie ging onze webdesigner Karlijn aan de slag. Zij vertaalde de wensen van Van Lith naar een gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en uitnodigend ontwerp. De website kreeg een duidelijke menustructuur, waarmee bezoekers soepel door het proces worden geleid. Van Lith Uitvaartzorg legt uit wat komt kijken bij het overlijden van een dierbare en hoe zij ondersteunen bij de uitvaart. Dit doen ze, volgens hun kernwaarden, op een duidelijke, persoonlijke en betrokken manier.
De site oogt rustig en vriendelijk door het gebruik van zachte achtergronden, ronde vormen en opvallende CTA-knoppen. Het beeldmateriaal – bestaande uit rustige, uitnodigende foto’s en video’s – speelt een sleutelrol in het overzichtelijke en uitnodigende karakter van de website.
Hoe graag je er ook bij zou willen zijn, helaas is het niet altijd mogelijk om bij een uitvaart van een dierbare aanwezig te zijn. Van Lith Uitvaartzorg begrijpt het verdriet dat dit met zich mee kan brengen en wil daarom de mogelijkheid bieden aan afwezigen om toch hun steun te betuigen. Door een stukje WordPress maatwerk is het mogelijk om een bericht achter te laten in een online condoleanceregister. Met een knap staaltje programmeren hebben onze techneuten dit condoleanceregister opgezet en voorzien van extra functionaliteiten.
In het register is het mogelijk om een dierbare op te zoeken en een condoleance achter te laten voor de nabestaanden. Ook is er de mogelijkheid om eerdere condoleances terug te lezen. Om nog net dat stapje extra betrokkenheid en flexibiliteit toe te voegen, is het mogelijk om de condoleances uit te printen. Zo kunnen ze tijdens of na de uitvaart worden meegegeven aan de nabestaanden en kunnen ze hier op ieder moment steun uit halen.
Het lanceren van een nieuwe website omvat altijd verschillende aspecten, en zo zijn de teksten daar één van. Om de bezoeker kennis te laten maken met Van Lith Uitvaartzorg en alles wat komt kijken bij het regelen van een uitvaart na een overlijden zijn onze content specialisten druk aan de slag gegaan met het schrijven van teksten. De focus lag hierbij op het overbrengen van de identiteit van Van Lith Uitvaartzorg naar de lezers, waarbij het persoonlijke, warme, uitnodigende en betrokken karakter duidelijk naar voren komt. Hiervoor hebben wij interviews gehouden met verschillende medewerkers van de organisatie, zodat de teksten echt vanuit hun perspectief spreken.
Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat de website zichtbaar en vindbaar is in onze grote vrienden, de zoekmachines. Hiervoor hebben onze contentspecialisten goed gekeken naar de SEO waarde van de teksten door de juiste termen op de juiste plaats te gebruiken. Het resultaat? Pakkende teksten die aansluiten bij het karakter van de organisatie en goed worden gevonden door zoekmachines.
Voor het verzorgen van een uitvaart heeft Van Lith Uitvaartzorg een compleet draaiboek liggen waarmee alles stroomlijnt wordt geregeld. Dat hebben wij min of meer ook, voor de bouw van onze website. Onze projectmanager Miriam bewaakt dat draaiboek en zorgt dat zowel onze eigen teamleden als de medewerkers van Van Lith precies wisten wat gedaan moest worden om de volgende stap te kunnen zetten. Eén aanspreekpunt voor de klant en voor ons als uitvoerend team. Handig toch?