Van Weert
WordPress maatwerk, nieuwe huisstijl, online strategie en webdesign
De missie: Van Weert Rondhout gaat een een hele andere koers varen. Daarbij wordt het dienstenaanbod drastisch aangepast. Oh en ons imago mag eigenlijk ook wel een upgrade krijgen. Maak voor ons een nieuwe huisstijl en website die daar perfect antwoord op biedt.
Peanuts. Toch?
Van Weert is een Brabants familiebedrijf waar inmiddels de derde generatie aan het roer staat. Waar de organisatie zich oorspronkelijk puur richte op het rooien van bomen, is het dienstenpakket door de jaren heen steeds breder geworden. Het bedrijf is nu een deskundige partij voor onder andere complete landschapsinrichting, het aanbrengen van halfverharding en tuinrenovaties. Daarnaast blijven ze trouw aan hun oorsprong en verwijderen ze ook nog altijd zieke of dode bomen. Voor zowel particulieren als bedrijven en gemeentes.
Voordat we pro-actief mee kunnen denken met onze klanten, moeten we eerst alle ins & outs weten. We vragen Willem-Jan, de eigenaar van Van Weert, dan ook het hemd van het lijf. Nadat we exact begrijpen waar het bedrijf vandaan komt én waar ze naartoe wil gaan, maken we een strategisch plan.
Hierin nemen we alle hulpvragen mee die spelen binnen het bedrijf. Hoe kunnen we vriendelijker overkomen als bedrijf zodat mensen ons met minder agressie begroeten als we bomen moeten komen verwijderen? Hoe zorgen we dat ons dienstenpakket beter gevonden wordt? Hoe zorgen we dat zowel particulieren als grote partijen als staatsbosbeheer en natuurmonumenten ons als een goede partij zien? Zomaar een aantal vragen die speelden bij Van Weert, die op dat moment overigens nog als Van Weert Rondhout te boek stond. Een naam die klaar was om vernieuwd te worden, zo gaf Willem-Jan al aan. Want rondhout… die term is ouderwets en past helemaal niet meer bij wat we doen. Daar waren we het al snel over eens.
Een nieuwe huisstijl, vormgegeven door onze vormgeefster Lotte, werd direct mee genomen in de strategie. Ook een aangepast framework en nieuwe content strategie zijn meegenomen. Zo had ons team de fundering gelegd voor Van Weert 2.0.
Bomen vermoorden. Dat klinkt nogal overdreven en hard zou je zeggen. Vonden wij ook. Maar dit waren wel reacties die Van Weert kreeg wanneer zij met hun brandweer-rode wagens de straat in reden. Dat de bomen verwijderd moeten worden omdat ze ziek zijn en voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen werd helaas niet gehoord. Dit wilde Van Weert graag veranderen. En terecht. Want als je goed kijkt zie je dat alles wat het bedrijf doet, eigenlijk in dienst staat van het verbeteren van ons ecosysteem. Door zieke bomen te verwijderen voorkomt het bedrijf dat gezonde bomen ook ziek worden. Met hun andere diensten verbeteren ze onder andere de afwatering om overstromingen te voorkomen en vergroten ze de biodiversiteit door gezonde fauna te waarborgen. Bovendien verwerken ze hun groenafval op circulaire wijze door er onder andere biomassa van te maken.
De nieuwe website ademt exact dat verhaal; samen voor een sterker ecosysteem. Dankzij deze slogan en de nieuwe huisstijl, die naast de website ook op de wagens wordt doorgevoerd, komt het bedrijf een stuk vriendelijker over.
Met de lancering van de naamsverandering, nieuwe huisstijl en nieuwe website is een nieuw tijdperk voor familiebedrijf Van Weert afgetrapt. Ook de socials hebben we uiteraard hierin meegenomen. Omdat we onze klanten graag willen blijven helpen hun ambities waar te maken, stemmen we vaak een maandelijks budget af waarin wij voor hen aan de slag gaan. Zo ook voor Van Weert.
Iedere maand maken wij de website nog sterker met nieuwe content in de vorm van uitgewerkte projecten, blog artikelen en landingspagina’s. Gewoon voor een vaste prijs, zodat Willem-Jan nooit voor verrassingen komt te staan. Hierbij typen we ons niet zomaar blauw aan ellenlange teksten, maar kijken we bewust naar het zoekgedrag van de bezoekers van de site en de concurrentie in de markt. We schrijven SEO-waardige teksten, die ook nog eens lekker lezen voor de bezoekers van de site. Aangevuld met gelikte foto’s zorgen we ervoor dat we een goed beeld geven van de werkzaamheden en het dienstenaanbod van Van Weert.
Ook op zoek naar een bedrijf dat je écht verder helpt met je online marketing? Bel ons gerust even!
Van Weert verricht VTA controles. Hierbij wordt de gezondheid van een boom op meerdere punten gekeurd. Dit proces hebben we voor Van Weert verder geprofessionaliseerd door binnen de WordPress website, een verborgen gedeelte te maken speciaal voor medewerkers. Hier kan een vakman van Van Weert die een keuring uitvoert direct de gegevens online invullen. Zo is de kans op fouten en de administratieve rompslomp rondom dit project geminimaliseerd. Iets waar zowel de klant als de organisatie zelf de vruchten van plukken!
Een mooi voorbeeld van hoe wij altijd proberen net even een stapje verder te gaan dan anderen om een website te ontwikkelen die jou het maximale rendement oplevert!
Wanneer je als familiebedrijf een overname doet en het dienstenpakket en de huisstijl van het bedrijf wilt veranderen, brengt dat spannende uitdagingen met zich mee. Doen we er wel goed aan? Nemen we de juiste beslissingen? En hoe voorkomen we dat andere familieleden zich gepasseerd voelen als we grote veranderingen doorvoeren?
Gelukkig hebben we Miriam, onze projectleider. Zij is het eerste aanspreekpunt en neemt klanten altijd mee in het proces. Of Willem-Jan nu even wil sparren of gewoon zijn gedachten wil delen, Miriam is altijd beschikbaar. Als spin in het web houdt ze bovendien intern de lijnen strak, zodat iedereen precies weet wat er moet gebeuren.
Deze aanpak heeft voordelen voor iedereen: de klant heeft één vaste contactpersoon, terwijl de rest van het team zich volledig kan focussen op het realiseren van de website. Zo draagt iedereen binnen ons team op zijn eigen manier bij aan het zo goed mogelijk helpen van onze klanten.