Online marketing & SEO artikelen

Met jouw bedrijf online zichtbaar zijn is toch wat je wilt? Voor ieder bedrijf is online marketing onlosmakelijk verbonden met online succes. Door het juist inzetten van elementen als SEO (zoekmachine optimalisatie), SEA (zoekmachine adverteren), Social media marketing en conversie optimalisatie helpen wij jou online succesvol te zijn. Dit vertaald zich in meer relevante bezoekers, een hogere omzet, naamsbekendheid en conversie. Binnen deze categorie van het Kwaaijongens Kenniscafé delen we kennis door het schrijven van artikelen gericht op vragen vanuit relaties en onderwerpen die ons bezighouden. Mocht je naar aanleiding van een artikel vragen hebben, bel of mail gerust.

Klik hier voor meer informatie

Marketing, SEO & strategie

Hoe bepaal je de doelgroep voor je website?

Hoe bepaal je de doelgroep voor je website? Wanneer je een website gaat maken is het bepalen of uitschrijven van de doelgroep de allereerste en meest belangrijke stap. Daag jezelf uit net iets verder te denken dan ‘mijn doelgroep zijn mensen die geïnteresseerd zijn in mijn product” ;-) Wie zijn…
Marketing, SEO & strategie
Teksten & communicatie

Klantreferenties wel of niet online delen en waar moet je op letten

Klant case online delen? Hier moet je op letten. Je bent trots op je vak. Je hebt een mooi project opgeleverd. De klant is blij; door jouw inzet en expertise zijn ze écht een stap verder gekomen. Top! Dat wil je delen natuurlijk. Sterker nog; dat wil je zo hard…
Marketing, SEO & strategie
Teksten & communicatie
Websites & WordPress

Website bouwen: Waar moet je allemaal aan denken?

Waar moet je aan denken als je een website laat bouwen? Ja, het is zover. Je hebt de beslissing genomen een website te gaan bouwen voor je bedrijf. Of je nu starter bent, zzp’er of een MKB bedrijf. Of het nu gaat om je eerste website of een vernieuwde website.…
Marketing, SEO & strategie

Wat is een normaal bouncepercentage?

Wat is een normaal bouncepercentage in Google Analytics? Dit is een vraag die met regelmaat wordt gesteld door mensen waarmee ik in gesprek ben. Het antwoord is echter niet zo eenduidig, ook al wordt vaak een gemiddeld percentage tussen de 40 en 60 procent gegeven. Voor ik hier dieper op…
Fotografie & visuele animaties
Marketing, SEO & strategie

Hoe kan je Pinterest zakelijk inzetten?

Inspiratie voor je nieuwe keuken, tuin of badkamer. Vroeger knipte je plaatjes uit tijdschriften om een moodboard te maken. Tegenwoordig doe je dit heel makkelijk via je telefoon; talloze apps kan je hiervoor gebruiken, zoals Pinterest. Pinterest is een medium wat nu al enige tijd bestaat. Het wordt veel gebruikt…
Marketing, SEO & strategie

Help! Ik zoek personeel

Tegenwoordig is het ontzettend lastig om personeel te zoeken. Het kan zijn dat je, net als vele anderen,  al enige tijd een (of meerdere) vacatures op je website hebt uitstaan, maar er heeft nog niemand gereageerd. Wat nu? Hieronder vertellen we hoe je dit het best kunt aanpakken. 
Marketing, SEO & strategie

Welke biedstrategie kies ik voor mijn Google Ads campagnes?

Welke biedstrategie kies ik voor mijn Google Ads campagnes? De mogelijkheden met Google Ads worden steeds omvangrijker. Ook de zoekresultaten pagina van Google bestaat tegenwoordig uit veel meer betaalde advertenties dan een aantal jaar geleden. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven en ondernemers ervoor kiezen om ook op dit…
Marketing, SEO & strategie

8x Instagram optimaal inzetten voor je bedrijf

Is Instagram nog de moeite waard voor mijn bedrijf? Hier is maar een juist antwoord op te geven: Jazeker! Instagram is een wereldwijd platform met een hoog aantal gebruikers. Als bedrijf kun je adverteren, maar je kunt organisch ook veel bereiken. Hieronder staan 8 redenen hoe je Instagram optimaal kan…
Marketing, SEO & strategie
Teksten & communicatie

Zoekwoorden in een SEO-tekst; hoe vaak moet je ze gebruiken?

Een effectieve SEO-tekst schrijven lijkt makkelijk, maar er komt vaak meer bij kijken dan je denkt. Ten eerste moet je goed nadenken over het doel van je tekst. Aan de hand van verschillende tools, zoals Google Search Console en Semrush, achterhaal je waar de behoefte ligt. Vervolgens bedenk je welke…
Marketing, SEO & strategie
Websites & WordPress

De afbeelding bij een link in LinkedIn ontbreekt of is verkeerd

De afbeelding bij een link in LinkedIn ontbreekt of is verkeerd Je wilt een pagina, bericht of andere link delen op je eigen tijdlijn of die van je bedrijf via een post. Normaal wordt dan automatisch een afbeelding ingeladen die mee vertoond wordt in de post. Maar, soms lukt dit…
Marketing, SEO & strategie

Je social media gemakkelijk beheren met een content kalender

Je social media gemakkelijk beheren met een content kalender De online aanwezigheid op sociale media kanalen voor consumenten en bedrijven wordt steeds belangrijker. Met social media posts zet je een sfeer neer en geef je een voorproefje van wie je bent, wat je diensten zijn of wat voor een producten…
Marketing, SEO & strategie

Welke doelgroep wil je aanspreken met jouw website?

Welke doelgroep wil je aanspreken met jouw website? Je hebt een website met een mooi webdesign gerealiseerd, maar deze brengt niet wat je ervan had verwacht. Stel jezelf daarom de onderstaande vragen: Is er bij de ontwikkeling van de website rekening gehouden met jouw ideale doelgroep? Wie wil je aanspreken…