Withagen-Attractieverhuur
WordPress WooCommerce
Withagen-Attractieverhuur is een jong, flexibel bedrijf dat graag met zijn klanten meedenkt om van elk feest of evenement een succes te maken. Denk daarbij aan een familie-, buurt-, camping- of personeelsfeest. Maar ook bij het organiseren van een braderie of een ander evenement geven ze op de juiste wijze advies of begeleiding. Ze verhuren uitsluitend veilige & goedgekeurde attracties.
Wim (Withagen) en wij gaan ‘way back’. Voorheen hosten en onderhielden we zijn Magento-1 website. Die bevatte een API koppeling met Workbase – het softwarepakket waar hij de complete verhuur mee bestierd. Ook Wim werd geconfronteerd met het ‘end of life’ van Magento-1. Migreren naar Magento-2 was een zéér kostbare zaak.
Wij konden hem ons (in de praktijk bewezen) alternatief bieden: de overstap naar WordPress in combinatie met WooCommerce.
De API koppeling tussen Workbase en de webshop maakt het beheer en onderhoud voor de mensen van Withagen-Attractieverhuur eenvoudig en foutloos. Datzelfde comfort wordt de gebruikers (klanten) nu ook geboden. Om dit te bereiken hebben we verschillende automatiseringsuitbreidingen binnen WooCommerce gemaakt. Er kan nu onder andere gekozen worden om de gehuurde attractie op iedere gewenste plek te laten bezorgen, iets wat voorheen niet automatisch ging. De bezorgkosten worden binnen het bestelproces automatisch berekend aan de hand van het aantal kilometers tussen de standplaats van Withagen-Attractieverhuur en de afleverplaats van de bestelling. Hierin differentiëren we op type-attractie, de hoeveelheid ‘rollend materieel’ dat benodigd is om de attractie op de locatie te krijgen (meerdere aanhangers bijvoorbeeld) en hoeveel mankracht het vergt.
Om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken, heeft Davey een postcode-check in het systeem gebouwd. Tijdens het bestellen hoeft de klant alleen zijn of haar postcode in te geven en op basis daarvan worden de straatnaam en woonplaats automatisch ingevuld.
Uiteraard zit er aan de huur van een attractie een bepaalde borg gekoppeld. De borg – die verschilt per attractie – wordt nu automatisch per attractie doorberekend tijdens het bestelproces. Op deze manier hoeft de borg niet meer handmatig berekent te worden en weet de klant direct aan welke borgkosten hij/zij verbonden zit.
Gedurende het gehele proces heeft Davey intensief contact gehad met de klant. Ze hebben samen gebrainstormd over functionaliteiten en wensen. Ook is er actief support geleverd aan de klant wanneer ze vragen hadden.