Verschil tussen pagina en bericht WordPressMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is het verschil tussen een pagina en een bericht in WordPress?

Simpel en kort door de bocht gesteld kunnen we het volgende zeggen: een pagina is in de basis onderdeel van de navigatie structuur, gekoppeld aan een menu. Een bericht daarentegen kunnen we zien als nieuwsartikelen en/of blogberichten die we op een bepaald moment willen publiceren, zonder dat deze verbonden zijn aan een menu.
Lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Kwaaijongens heeft het kenniscafé in het leven geroepen om kennis te delen met haar relaties, geïnteresseerden en iedereen die van de inhoud van de artikelen kennis wil nemen. Komt er een vraag voorbij dan proberen we daar binnen het kenniscafé inhoud over te delen. Wil je niets missen, schrijf je dan in.

Yoast plugin SEOMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Hoe werkt de Yoast SEO plugin?

Yoast SEO is de populairste plugin voor WordPress op het gebied van SEO. Misschien heb je er al eens van gehoord? Sinds 2008 ondersteunt de gebruiksvriendelijke plugin bij het SEO-technisch optimaliseren van een website.
Lees meer
CTA: call to actionMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is een goede call-to-action, ofwel CTA?

Met een goede call-to-action (afgekort: CTA) is er actie op je website. Je hebt een bepaald doel met je website, de acties op je website moeten hiermee overeenkomen. Denk bijvoorbeeld aan contact opnemen, offerte aanvragen, PDF downloaden, etc. CTA’s zijn een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. In dit blog geef ik je tips voor een goede call to action!
Lees meer
Zoekwoorden bepalen: Google Search ConsoleMarketing, SEO & strategie

Hoe bepaal je zoekwoorden met Google Search Console?

In dit blogartikel leg ik je uit hoe je door middel van Google Search Console (hierna GSC) bepaalt welke zoekwoorden interessant voor je zijn. GSC is een tool die je inzicht geeft in woorden of woordcombinaties waarop je website wordt vertoond.
Lees meer
Goed blog artikel tipsMarketing, SEO & strategieTeksten & communicatieWebsites & webdiensten

Waar moet een goed blog artikel aan voldoen?

Heb je deze vraag al eens aan Google gesteld in de zoekmachine? Je zult verstelt staan over de vele antwoorden die je terugkrijgt. Wat mij daarbij opvalt is dat alle antwoorden gaan over de technische inhoud.
Lees meer
Laag bouncepercentage met GTMMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Extreem laag bouncepercentage door Google Tag Manager

Het bouncepercentage zegt iets over de betrokkenheid van je bezoekers op je website. Hoe hoger het “bouncepercentage” hoe slechter: mensen klikken snel weg, waarschijnlijk omdat ze niet de gewenste/verwachte informatie krijgen gevonden. Heb je een extreem lage bouncepercentage? Dan kan er sprake zijn van een fictieve bounce!
Lees meer
Foto's maken met een onscherpe achtergrondFotografie & visuele animaties

Foto's maken met een onscherpe achtergrond

Scherptediepte ontstaat door het gebruik van het diafragma. Met de scherptediepte kun je bepalen welk deel van de foto je scherp of onscherp wilt hebben.
Lees meer
Content marketingMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Wat is content marketing?

De term content marketing kent twee elementen die we allemaal wel kennen. Een ieder is bezig met marketing voor zijn of haar bedrijf. En hierbij wordt content gemaakt die vervolgens online en/of offline wordt verspreid. Maar waar moet deze content aan voldoen?
Lees meer
Algoritme Instagram verslaanMarketing, SEO & strategie

Zo versla je het algoritme van Instagram!

In een voorgaand bericht hadden we het al over het algoritme van Facebook. Maar als je gebruik maakt van Instagram zul je misschien wel gemerkt hebben dat Instagram ook gebruik maakt van een algoritme. Super vervelend, want hoe zorg je er nou voor dat je marketingdoelgroep toch je content ziet? Wij leggen het uit!
Lees meer
Doelen instellen Google AnalyticsMarketing, SEO & strategieWebsites & webdiensten

Doelen instellen in Google Analytics

Één van de belangrijkste stappen naar een goede Google Analytics rapportage is het instellen van doelen. Waarom? Om te kunnen analyseren of jouw online marketing werkzaamheden effect hebben! Doelen worden ook wel conversies genoemd. Voorbeelden van conversies zijn het invullen van een contactformulier, het bekijken van een video, het maken van een afspraak of het inschrijven voor een nieuwsbrief.
Lees meer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!