• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
085 - 330 7500
Kwaaijongens BLOG
  • Home
  • Categorie
    • Websites & webdiensten
    • Vormgeving & huisstijlen
    • Marketing, SEO & strategie
    • Fotografie & visuele animaties
    • Teksten & communicatie
  • Gratis Quickscan
  • Onze WordPress diensten
  • Zoek
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / Marketing, SEO & strategie2 / 5 tips voor constante content
U bevindt zich hier: Home1 / Marketing, SEO & strategie2 / 5 tips voor constante content
Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress 06.11.2019

5 tips voor constante content

Door je website up-to-date te houden, door middel van bijvoorbeeld blogs, versterk je de SEO posities (lees: Wat is on-page SEO?). Als website kun je niet weken, laat staan maanden, stil blijven staan. Nu dat er een constante druk is om content te posten, kan het uitvoeren daarvan soms lastig zijn. Hierbij onze vijf tips om jou te helpen bij het constant posten van content binnen jouw content marketing.

1. Plan jouw content in

Er zijn altijd vakanties, vrije dagen en onverwachte zaken die de plaatsing van content dwarsbomen. Maar is dat ook echt zo? Mogen die zaken wel invloed hebben op de constante toevoer van content op jouw website? Het antwoord is simpel, nee. Want waarom zou je stressen over content wanneer je het gewoon kan inplannen? Plan de publicatie van jouw content in via WordPress en gebruik voor het inplannen van social media een tool zoals Facebook Bedrijfsmanager of SEMrush. Zo kun je voorafgaand vakanties, weekenden en vrije dagen ver vooruit werken en zelfs al content inplannen. Geen smoesjes meer en plannen maar!

2. Schakel collega’s in

Het is onmogelijk om van jou te verwachten dat je eindeloos content kan bedenken. Je kent niet alle bijzonderheden van elke afdeling en loopt zo wellicht waardevolle ideeën mis. Wie weet welke vragen er blijven liggen op de klantenservice of bij het management. Maak het jezelf makkelijker en zorg ervoor dat zij jou input aanleveren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van een brainstorm. Vanuit die nieuwe inzichten kun jij inspiratie op doen en nieuwe content schrijven. Nog beter, wellicht kun je zelfs een aantal klantvragen beantwoorden met je nieuwe blogs!

Loop je nu zelf helemaal over, kom je er niet meer uit qua tijd en moet er nog een hoop geschreven worden? Laat andere collega’s ook content schrijven. Wanneer zij een opzet maken hoef jij het alleen nog maar te redigeren. Enorm tijdbesparend en wie weet enthousiasmeer je ook andere tot het schrijven van bijvoorbeeld blogs.

  • 5 tips voor constante content

3. Doe inspiratie op

Iedereen kent het spreekwoord ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’ wel. Neem dat spreekwoord eens ter harte. Speur rond bij andere websites en kijk waar zij zoal over schrijven. Zijn er onderwerpen waar jij zelf ook iets over kunt schrijven? Alleen maar fijn. Je hoeft niet bij elke blog zelf het wiel opnieuw uit te vinden.

4. Check oude content

Je hebt al bergen met content geschreven in het verleden, waarom kijk je niet of er nu nog blogs of andere content relevant zijn? Kleine aanpassingen kunnen al groot verschil maken en zo is jouw website wel weer voorzien van enigszins nieuwe content. Zorg wel dat je de content genoeg herschrijft zodat er geen dubbele content (duplicated content) online staat.

5. Houd vol

Lekker cliché maar houd vol. Heb je al deze bovenstaande dingen gedaan, dan lukt het je om constante content te maken en posten. Krijg je het organisatorisch niet goed voor elkaar? Maak dan voor jezelf een content kalender. Zo bewaar je moeiteloos het overzicht en kun je zaken vooruit plannen en klaarzetten. Lukt het een week niet, ga dan niet bij de pakken neerzitten maar ga gewoon met volle moed door. Er kunnen altijd dingen tussenkomen, maar daarna zorg je ervoor dat je in de toekomst genoeg tijd blokt om content te schrijven. Wanneer je eenmaal in het ritme zit, kom je er ook niet meer zo snel uit!

Advies nodig over de content marketing van jouw bedrijf?

Allereerst is het belangrijk dat je als bedrijf een contentstrategie hebt, een plan waarin je alle keuzes omtrent content vastlegt. Hiermee creëer je overzicht en inzicht, waardoor je het schrijven en plannen van content een stuk gemakkelijker maakt voor jezelf. Heb jij nog geen contentstrategie? Of wil je graag een stukje sturing in content marketing? Bel 085 – 330 7500 of mail naar dtv@kwaaijongens.nl. Wij helpen je graag op weg!

Deel dit bericht
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Deel via LinkedIn

Lisa van Oort

Hallo! Ik ben Lisa, werkzaam als designer bij Kwaaijongens. Hier bouw ik websites, digitale producten en concepten. Ontwerpen is voor mij een passie die groeit met de dag. Mijn specialiteiten zijn webdesign, grafische vormgeving, UX design, online marketing, concepting en front-end developing.Het eerste project dat ik heb mogen uitvoeren bij Kwaaijongens is het Kwaaijongens Kenniscafe. Het platform waarop jij je op dit moment bevindt!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meest recente berichten

  • 7 tips bij het instellen van WooCommerce
  • Het belang van de online profilering van je bedrijf of merk
  • Dag van de Privacy
  • Google Web Stories, wat is dat?

Vragen? Stel ze gerust!

  • 085-3307500
  • dtv@kwaaijongens.nl
  • www.kwaaijongens.nl

Kwaaijongens

Puttelaar 7
5411 BE Zeeland

T: 085 – 330 7500
E: dtv@kwaaijongens.nl

KVK: 68027508
BTW: NL857271465B01
IBAN: NL95RABO0149416563

Categorieën

  • Fotografie & visuele animaties
  • Marketing, SEO & strategie
  • Teksten & communicatie
  • Vormgeving & huisstijlen
  • Websites & WordPress

Onze diensten

WordPress websites
WordPress helpdesk
Webhosting & support
Online marketing

© Copyright - Kwaaijongens BLOG ~ Powered by Kwaaijongens
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Home
  • Privacy Statement
  • Disclaimer
Hoe voorkom ik dat mijn WordPress website wordt gehackt? Voorkom hacken WordPress website WordPress pagebuilder slecht voor SEO Is het gebruik van een WordPress pagebuilder slecht voor mijn SEO?
Scroll naar bovenzijde