• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
085 - 330 7500
Kwaaijongens BLOG
  • Home
  • Categorie
    • Websites & webdiensten
    • Vormgeving & huisstijlen
    • Marketing, SEO & strategie
    • Fotografie & visuele animaties
    • Teksten & communicatie
  • Gratis Quickscan
  • Onze WordPress diensten
  • Zoek
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / Marketing, SEO & strategie2 / Hoe koppel je Google Search Console aan Google Analytics
Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress 15.02.2017

Hoe koppel je Google Search Console aan Google Analytics

Meten is weten. Daarvoor maken we vaak gebruik van Google applicaties. Applicaties zoals Google Analytics en Google Search Console. Beiden werken naast elkaar en geven je inzage in bepaalde onderdelen van je website. Je kunt ze ook koppelen zodat je een beter overzicht hebt. Hoe doe je dat?

Koppel beide Google applicaties

Op een eenvoudige wijze kun je Google Analytics koppelen aan je Google Search Console zodat er meer informatie zichtbaar is binnen Google Analytics.  Volg het volgende stappenplan:

Stap 1: Inloggen op je Google Analytics account

Log in op je Google Analytics account en kies in de linkerkolom voor “Acquisitie” zoals in de afbeelding. Het onderdeel Acquisitie zal openklappen. Één van de opties die zichtbaar wordt is “Google Search Console”.

Google analytics acquisitie onderdeel

Stap 2: Klik op “Google Search Console” en een volgend submenu zal zich ontvouwen.

Stap 3: Kies een sub-item

Klik nu bijvoorbeeld op “Bestemmingspagina’s”, of een anders sub-item en het volgende scherm zal verschijnen.

In dit scherm staat beschreven wat Google Search Console is. Dat je een koppeling kunt maken tussen Google Analytics en Search Console. Met daarbij de uitleg dat met deze koppeling de SEO resultaten zichtbaar worden binnen je Google Analytics account.

Integratie google search console

Stap 4: Klik op de button “Search Console-gegevens delen”

Door te klikken op deze button kom je weer een stap verder. Ga naar de onderzijde van de pagina en zie de volgende afbeelding terug.

Search Console aanpassen

Stap 5: Klik op de button “Search Console aanpassen”

Wederom een stap dichterbij, zie onderstaande afbeelding zoals je deze terugziet op je scherm.

LET OP:

Alvorens te klikken op “bewerken” is het van belang dat je een Google Search Console account en property hebt aangemaakt. Zie hiervoor: Hoe maak je een Google Search Console account aan?

Kies Google Search Console property voor koppeling met Google Analytics

Stap 6: Klik op bewerken

Door op bewerken te klikken krijg je de websites te zien die je als property in je Google Search Console account hebt aangemaakt. Mocht je je website nog niet hebben opgenomen in je account kun je dit toevoegen. Let op dat je goed kijkt naar http: of https:. Heb je een SSL certificaat aan je domein gekoppeld? Controleer dan dat de aanroep alleen via https: kan lopen. Anders heb je zogenoemde mixed content en dat kan nadelig zijn voor de resultaten.

Als het goed is krijg je onderstaand scherm te zien:

Kies Google Search Console Property voor koppeling met Google Analytics

Stap 7: Selecteer de website property

Selecteer de website property die je wilt integreren in je Google Analytics account. Het kan zijn dat je maar 1 property hebt staan. Stel dat je meer websites hebt, selecteer dan de juiste en kies vervolgens “Opslaan”

Stap 8: Ververs je Google Analytics Account tabblad

Ik merk dat als je bijvoorbeeld met Google Chrome werkt, je je tabblad van je browser moet verversen. Nu zie je dat je property zichtbaar wordt in je Google Analytics browser.

Stap 9: Klik op “Gereed”

Als het goed is heb je nu je beide accounts met de juiste properties gekoppeld. De data van je Google Search Console zie je nu terug onder Acquisitie. Klik op ‘Search Console’ en vervolgens op ‘Zoekopdrachten’. Hier zie je nu de zoekopdrachten waarop je website is vertoond en het aantal klikken.

Doe er je voordeel mee!

Deel dit bericht
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Deel via LinkedIn

Eric Reuser

Een door de wol geverfde ondernemer met passie voor SEO als SEO specialist & internet strateeg. Eigenaar van Kwaaijongens.Ik ben best eigenwijs en een tikkeltje rebels in het realiseren van doelstellingen. Ik help en coach MKB bedrijven in het opzetten en uitstippelen van online strategieën. Ik coach ondernemers in online marketing en het realiseren van hun doelstellingen geeft een kick.Sinds 2004 ben ik gegrepen door alle mogelijkheden van het web om zowel kleine als grote bedrijven online te positioneren en rendement te laten halen. Durf jij het aan? Bel me +31 624 386 088 of 085-3307500.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meest recente berichten

  • Het belang van de online profilering van je bedrijf of merk
  • Dag van de Privacy
  • Google Web Stories, wat is dat?
  • Help, ik kan niet meer inloggen op mijn WordPress webite!

Vragen? Stel ze gerust!

  • 085-3307500
  • dtv@kwaaijongens.nl
  • www.kwaaijongens.nl

Kwaaijongens

Puttelaar 7
5411 BE Zeeland

T: 085 – 330 7500
E: dtv@kwaaijongens.nl

KVK: 68027508
BTW: NL857271465B01
IBAN: NL95RABO0149416563

Categorieën

  • Fotografie & visuele animaties
  • Marketing, SEO & strategie
  • Teksten & communicatie
  • Vormgeving & huisstijlen
  • Websites & WordPress

Onze diensten

WordPress websites
WordPress helpdesk
Webhosting & support
Online marketing

© Copyright - Kwaaijongens BLOG ~ Powered by Kwaaijongens
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Home
  • Privacy Statement
  • Disclaimer
Wat is het verschil tussen JPEG en JPG? Verschil jpg en jpeg Gebruik geen SHA-1 Google a cassé l’algorithme cryptographique SHA-1 !
Scroll naar bovenzijde