• Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
085 - 330 7500
Kwaaijongens BLOG
  • Home
  • Categorie
    • Websites & webdiensten
    • Vormgeving & huisstijlen
    • Marketing, SEO & strategie
    • Fotografie & visuele animaties
    • Teksten & communicatie
  • Gratis Quickscan
  • Onze WordPress diensten
  • Zoek
  • Menu Menu
U bevindt zich hier: Home1 / Marketing, SEO & strategie2 / Wat is het verschil tussen een pagina en een bericht in WordPress?
U bevindt zich hier: Home1 / Marketing, SEO & strategie2 / Wat is het verschil tussen een pagina en een bericht in WordPress?
Marketing, SEO & strategieWebsites & WordPress 14.08.2019

Wat is het verschil tussen een pagina en een bericht in WordPress?

Met regelmaat krijgen we vragen over wat het verschil is tussen WordPress pagina’s en berichten. Tijd om daarop in te gaan! Simpel en kort door de bocht gesteld kunnen we het volgende zeggen: een pagina is in de basis onderdeel van de navigatie structuur, gekoppeld aan een menu. Denk daarbij aan pagina’s als home, over ons, diensten en contact. Een bericht daarentegen kunnen we zien als nieuwsartikelen en/of blogberichten die we op een bepaald moment willen publiceren, zonder dat deze verbonden zijn aan een menu. Maar wat kun je ermee en hoe zet je beiden goed in?

Content

Zowel pagina’s als berichten zijn content onderdelen voor je WordPress website. Binnen beide onderdelen verstrekken we informatie aan onze bezoekers. Daarnaast kunnen zoekmachines zoals Google de content positioneren in de zoekresultaten. (tenzij je aangeeft in WordPress dat zoekmachines de content niet mogen indexeren)

  • WordPress bloggen

Een WordPress pagina

Een WordPress pagina vind je binnen de beheeromgeving (WordPress dashboard) terug onder pagina’s of pages. Dit is afhankelijk van de taalinstelling. Een pagina gebruik je om vaste informatie te delen over je bedrijf, diensten en/of andere algemene informatie. Ook kun je een pagina gebruiken als verdieping in je navigatie (als subpagina). De betreffende pagina heeft dan een hoofdpagina waaronder de subpagina moet vallen.

Een logische URL opbouw is dan als volgt:

  • Hoofdpagina: www.domeinnaam.nl/hoofdpagina/
  • Subpagina (behorend bij hoofdpagina): www.domeinnaam.nl/hoofdpagina/subpagina/

Een voorbeeld hiervan kun je terugzien als je naar www.kwaaijongens.nl gaat en over het menu-item diensten hovered met je muis. Het uitklapmenu geeft als het ware de subpagina’s aan in de navigatiestructuur (hierbij moet ik wel zeggen dat de URL opbouw soms bewust afwijkt van de hierboven geschetste situatie).

Landingspagina’s in WordPress

Ook landingspagina’s vallen onder pagina’s (lees: Wat is een landingspagina?). Dit soort pagina’s worden vaak gebruikt om bijvoorbeeld focus aan te brengen op een bepaalde regio of plaats. Maar ook worden landingspagina’s  gebruikt voor specifieke diensten of zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.

Een WordPress bericht

Met WordPress berichten kun je, indien gewenst, content publiceren vanaf een publicatiedatum. Denk daarbij aan nieuwsberichten of blogartikelen die bijvoorbeeld een vraag beantwoorden, tips geven of een stappenplan aangeven. Er zijn veel mogelijkheden! Soms worden berichten zelfs via slimme scripts of plugins gebruikt als vulling voor content pagina’s.

Zelf maken wij binnen onze blog gebruik van berichten om vragen van relaties te beantwoorden, kennis te delen en hopelijk andere relevante informatie te publiceren. Zowel relaties als niet-relaties weten hun weg hier te vinden en dat is, naast een goede zichtbaarheid in zoekmachines, precies wat we met onze blog willen bereiken.

Schema met grootheden: WordPress pagina / bericht

In de tabel hieronder heb ik wat grootheden neergezet die je kunnen helpen een keuze te maken bij het neerzetten van een pagina of bericht:

Heb je nog vragen over WordPress?

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, probeer ze eerst eens aan je webmaster te stellen. Je mag ons uiteraard ook bellen (085 – 330 7500) of mailen (dtv@kwaaijongens.nl). Onze WordPress specialisten helpen je graag op weg!

Deel dit bericht
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Deel via LinkedIn

Eric Reuser

Een door de wol geverfde ondernemer met passie voor SEO als SEO specialist & internet strateeg. Eigenaar van Kwaaijongens.Ik ben best eigenwijs en een tikkeltje rebels in het realiseren van doelstellingen. Ik help en coach MKB bedrijven in het opzetten en uitstippelen van online strategieën. Ik coach ondernemers in online marketing en het realiseren van hun doelstellingen geeft een kick.Sinds 2004 ben ik gegrepen door alle mogelijkheden van het web om zowel kleine als grote bedrijven online te positioneren en rendement te laten halen. Durf jij het aan? Bel me +31 624 386 088 of 085-3307500.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meest recente berichten

  • 7 tips bij het instellen van WooCommerce
  • Het belang van de online profilering van je bedrijf of merk
  • Dag van de Privacy
  • Google Web Stories, wat is dat?

Vragen? Stel ze gerust!

  • 085-3307500
  • dtv@kwaaijongens.nl
  • www.kwaaijongens.nl

Kwaaijongens

Puttelaar 7
5411 BE Zeeland

T: 085 – 330 7500
E: dtv@kwaaijongens.nl

KVK: 68027508
BTW: NL857271465B01
IBAN: NL95RABO0149416563

Categorieën

  • Fotografie & visuele animaties
  • Marketing, SEO & strategie
  • Teksten & communicatie
  • Vormgeving & huisstijlen
  • Websites & WordPress

Onze diensten

WordPress websites
WordPress helpdesk
Webhosting & support
Online marketing

© Copyright - Kwaaijongens BLOG ~ Powered by Kwaaijongens
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Youtube
  • Home
  • Privacy Statement
  • Disclaimer
Links negeren met de Disavow Tool Links verwijderen met Disavow Tool www gebruiken of niet Moet ik www voor mijn website gebruiken?
Scroll naar bovenzijde