Wat is MailChimp?

Het actief versturen van nieuwsbrieven wordt steeds populairder onder ondernemers. De vraag blijft alleen: hoe doe ik dit makkelijk en gratis? Daar hebben wij hét antwoord op gevonden! Namelijk… MailChimp! MailChimp maakt het mogelijk  om e-mails en nieuwsbrieven op te maken en te versturen. Ik leg je graag alle voordelen uit in dit artikel!

Waarom iedere onderneming nieuwsbrieven zou moeten versturen?

Hoewel een nieuwsbrief de meest laagdrempelige marketingtool is om in te zetten binnen content marketing, twijfelen nog veel bedrijven over het inzetten van nieuwsbrieven. Heeft het wel nut? Zitten mijn bezoekers hier wel op te wachten? Nou, laten we maar meteen met de deur in huis vallen. Het antwoord op deze vragen is: JAZEKER!

Door nieuwsbrieven op een juiste manier in te zetten, bouw je een relatie op met de ontvangers. Ook leren ontvangers jouw bedrijf op deze manier steeds beter kennen, ze raken vertrouwd met de diensten en expertises van je onderneming en weten wat ze aan je hebben. Genoeg om juist jouw bedrijf aan te bevelen bij relaties!

Ik kan het me niet voorstellen, maar voor het geval je nog twijfels mocht hebben over het versturen van nieuwsbrieven heb ik alle voordelen van MailChimp nog eens op een rijtje gezet. Lees snel verder!

Wat zijn de voordelen?

MailChimp is makkelijk en professioneel in gebruik. Ik vertel je daarom graag meer over de voordelen. Zo zul je zien hoeveel mogelijkheden deze tool biedt voor jouw organisatie.

1. Drag- en drop systeem

Binnen MailChimp wordt gebruik gemaakt van een drag- en drop systeem waarmee je makkelijk jouw e-mail of nieuwsbrief kan inrichten en opstellen. Je hebt hiervoor dus geen kennis over codetaal nodig! De basis is door het drag- en drop systeem gelukkig vrij simpel, al dien je natuurlijk wel wat kennis en ervaring op te doen voordat je echt een nieuwsbrief kan versturen.

2. Gebruiksvriendelijk

Het dashboard en de interface van MailChimp zijn makkelijk in gebruik. Binnen 5 minuten heb je door welke functionaliteiten je waar kunt vinden. Maak een klantenlijst aan (lijst met inschrijvers of e-mailadressen), richt een template in en start met je eerste mailing. Een kind kan de was doen!

3. Implementatie met verschillende CMS-systemen

Wij bouwen de websites van onze klanten vrijwel altijd in WordPress (lees: Wat zijn de voor – en nadelen van WordPress?). Maar naast WordPress is MailChimp gelukkig te  implementeren en koppelen met verschillende CMS-systemen zoals Magento, Joomla, Prestashop en Shopify. Zo kun je ervoor zorgen dat inschrijvingen voor de nieuwsbrief automatisch worden toegevoegd in jouw klantenlijst binnen MailChimp. Ideaal!

4. E-mailmarketing automation

E-mailmarketing automation is een zeer waardevolle toevoeging binnen MailChimp. Heeft iemand zich inschreven voor jouw nieuwsbrief? Verwelkom diegene dan met een email, stuur een email zodra iemand jarig is en/of zorg ervoor dat verlaten winkelwagens uiteindelijk wél omzet opleveren. Automation binnen MailChimp biedt vele mogelijkheden die voor meer resultaat en een betere relatie met de betreffende persoon kunnen zorgen.

Wat wil je nog meer?

Hulp nodig bij e-mailmarketing of MailChimp?

Vind je het lastig om zelf met MailChimp te werken of heb je er gewoonweg geen tijd voor? Ik help je graag bij het opzetten van een MailChimp account, het importeren van bestaande e-mailadressen en het creëren van inschrijfformulieren. Ook kan ik een template verzorgen in de huisstijl van jouw organisatie!

Interesse? Bel (085) 330 75 00 of stuur een mailtje naar dtv@kwaaijongens.nl om de verschillende mogelijkheden van MailChimp te bespreken.

Vragen? Stel ze gerust